Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Se 100 år gammel film fra Bærum sykehus

Fredag 29. mars runder Bærum sykehus 100 år. Se denne historiske filmen fra innvielsen på sykehuset for 100 år siden!

Publisert 26.03.2024
En bygning med tårn og trær foran
Skjermdump fra den historiske filmen.

100-årsdagen skal markeres med et egen jubileumsarrangement på Bærum sykehus torsdag 4. april.

Da skal det være en offisiell overrekkelse av sykehuset orginalport fra 1924 fra Venner av Bærum sykehus, og etter det fortsetter festen i auditoriet der administrerende direktør Lisbeth Sommervoll, klinikkdirektør Trine Olsen og ordførerne fra Asker og Bærum kommer for å gratulerer «bursdagsbarnet».

Det blir et foredrag om historien til Bærum sykehus og informasjon om prosjektet tilbakeføring av portalen til Bærum sykehus – i tillegg til et innlegg om den medisinske utviklingen gjennom de siste 100 år og musikkinnslag.

Se den historiske filmen: